MATEŘSKÁŠKOLA
HOSTIVICE

MATEŘSKÁŠKOLA
HOSTIVICE,

okr. Praha-západ

Adresa:

Mateřská škola Hostivice,
okres Praha západ, Litovická 107,
253 01 Hostivice

Kancelář ředitele:

+420 220 980 488
+420 607 116 346

Školní jídelna:

+420 607 170 813

Adaptační režim

Adaptační režim dvouletých dětí v MŠ

Adaptační režim dvouletých děti v MŠ Hostivice

1. Počáteční fáze
PRVNÍ DEN
Matka nebo otec přijde s dítětem do MŠ, zůstane asi 2 hodiny s dítětem ve třídě a pak zase odchází společně domů.
Rodič – Klidné vystupování (aby se mnoho lidí v prostoru třídy nerušilo), provází dítě ve třídě, ukazuje mu prostory – WC a koupelna, herna atd…hraje si s dítětem
Nenaléhá na dítě, aby se od něj vzdálilo
Akceptuje, že dítě vyhledává jeho blízkost, jeho úlohou je „být bezpečným přístavem“
Pokud možno si nečte ani nehraje s jinými dětmi. Dítě musí mít pocit, že pozornost rodiče je mu kdykoliv k dispozici.

Učitelka
Je opatrná, nenaléhá na navázání kontaktu s dítětem. Může mu nabízet hračky nebo se s ním zapojí do hry.
Pozoruje chování rodiče a dítěte, nesnaží se je oddělit.
DRUHÝ AŽ PÁTÝ DEN
Matka nebo otec přijde s dítětem do MŠ (pokud možno vždy ve stejnou dobu). Po vstupu do třídy rodič dítě postaví na zem, s dítětem se rychle rozloučí, místnost opustí, dítě zanechává s učitelkami
učitel převezme od rodiče péči o dítě

Pro dítě si celý týden rodič přichází kolem desáté hodiny 
Učitelka
Je empatický k dítěti
Respektuje jeho rozrušení
Dítě chová (pokud mu to není nepříjemné)
Snaží se plačící dítě utišit, hledá různé cesty, jak dítě zaujmout, zjišťuje, co má dítě rádo
MAXIMÁLNÍ SPOLUPRÁCE VŠECH ZAMĚSTNANCŮ
DRUHÝ TÝDEN
Cílem dalších dní je předběžně rozhodnut o délce adaptace.
Matka nebo otec přijde s dítětem do MŠ (pokud možno vždy ve stejnou dobu). Po vstupu do třídy rodič dítě postaví na zem, s dítětem se rychle rozloučí, místnost opustí, dítě zanechává s učitelkami
Dítě si vyzvedává celý týden po obědě.
Je vhodné, pokud má celý týden rodič možnost dítě v případě nutnosti vyzvednout i během dopoledne (nachází se v blízkosti MŠ) – to platí, pokud učitelka zavolá, že je dítě k neutěšení

2. Stabilizační fáze
Průběhu druhého týdne se rozkryje, zda dítě potřebuje kratší nebo delší dobu adaptace.
Pokud se dítě stále špatně adaptuje, je nutné si dítě vyzvedávat po obědě i příští dny a pobyt v MŠ přirozeně prodlužovat dle společné dohody učitelky a rodiče
2. týden se pokoušíme o následující kroky:
Učitelky hledají cesty k dítěti, individuálně s ním pracují, popřípadě vymýšlí rituály či kroky společně s rodičem.

3. Závěrečná fáze
Adaptace je ukončena, když dítě akceptuje učitele jako „bezpečnou základnu“ a nechá se od něj utěšit.
Tak je tomu například v případě, když dítě protestuje proti odchodu rodiče, avšak nechá se učitelem rychle utěšit a v dobré náladě si hraje.

Datum vložení: 3. 7. 2019 0:00
Datum poslední aktualizace: 11. 9. 2019 11:33
Autor: Správce Webu
EU