Pedagogická diagnostika v mateřské škole
Pedagogická diagnostika
Jednou z klíčových aktivit vzdělávacího procesu v mateřské škole je pedagogická diagnostika. Naše mateřská škola se zaměřila na zlepšení pedagogické diagnostiky předškoláků, která tvoří v pedagogickém procesu základ pohledu na rozvoj dítěte. Díky spolupráci s odborníky jsme získali zajímavé informace v této oblasti a komplexně zpracované diagnostické baterie, které jsou určeny ke sledování vývoje dětí. Po vyhodnocení diagnostiky se velmi dobře ukáže stupeň osvojení potřebných dovedností jednotlivých dětí, což paní učitelkám umožňuje cílevědomě stimulovat děti v oslabených oblastech. Nespornou výhodou je, že celý projekt je zaměřen nejen na pedagogy a děti, ale velmi přehledně informuje rodiče o vzdělávacích výsledcích dítěte. Na první pohled je z výsledného grafu patrné, ve které oblasti je dítě silné, a naopak na kterou oblast je nutné se zaměřit. Rodiče dostanou písemně informace o tom, jakým způsobem posilovat oslabené oblasti. Díky tomuto modelu je větší pravděpodobnost, že dítě v dané oblasti dosáhne zlepšení. Diagnostiku je možné opakovat a tím můžeme srovnávat pokrok dítěte s dřívějším výsledkem v dané činnosti či výkonu, který byl cílevědomě stimulován. Velký přínos vidíme hlavně v komplexnosti a přehlednosti diagnostického nástroje zahrnující všechny důležité oblasti kognitivního vývoje dítěte.
Datum poslední aktualizace: 2. 3. 2020 10:55